Po dlouhých letech vtrhl na světovou soutěžní scénu nový tovární tým s vozem WRC. Namísto snižování počtu, na jaké jsme si bohužel v posledních letech museli zvyknout, tak konečně došlo na rozšíření elitní světové skupiny. Značka Suzuki není na soutěžní scéně žádným nováčkem, ovšem v kategorii WRC zatím ani jeden start neabsolvovala. K debutu vozu SX4 WRC došlo v právě zakončené Tour de Corse a za volantem seděl francouzský asfaltový specialista Nicolas Bernardi.
Kdo čekal debut nového WRC ve stylu premiéry Peugeotu 206 WRC z roku 1999, která se také odehrála na korsických silničkách, je po skončení soutěže pravděpodobně zklamán. Nový vůz svou rychlostí za špičkou výrazně zaostával a narozdíl od tehdejší premiéry francouzského speciálu tedy kartami v popředí zrovna nemíchal. Bernardi se pravidelně umisťoval až v druhé desítce a z vozů nejvyšší specifikace za sebou nechával jen ty jezdců, kteří se světových soutěží pravidelně neúčastní. Nejlepšího dílčího umístění Francouz dosáhl poslední den na RZ 14, kdy zajel poprvé čas v top ten.
Na druhou stranu se nedá novému vozu upřít očividné zlepšení již během této jediné soutěže, o čemž vypovídají zajeté časy. V pátek Bernardi na RZ 3 srazil odstup za vítězem pod 2 s/km a v sobotu pokračoval v dalším zrychlování. To se sice úplně netýkalo prvních dvou testů, kde zaostal o 2,5 a 2,03 s/km, zato v RZ 9 již Suzuki na nejrychlejší Citroen ztrácelo 1,63 s/km. V neděli pak dokázal Bernardi snížit odstup na 1,5 s/km. Pokud bude pokračovat toto přibližování se špičce na druhém podniku ve Walesu v nastoleném tempu, můžeme se na konci soutěže dočkat již poměrně zajímavých časů. Otázkou je, kolik toho nový vůz ještě má v záloze.
Nové speciály pravidelně trápí dětské nemoci a výjimkou nebyl při svých začátcích ani extrémně spolehlivý Citroen. Od Suzuki se tak jistě nedalo čekat, že soutěž překoná zcela bez problémů. V pátek odjela posádka bez potíží jen dva testy, aby následně zpomalila kvůli svítícímu varovnému signálu teploty vody. Bernardi se snažil konzultovat problém s mechaniky, ovšem spojení nebylo zcela ideální a nakonec se tak rozhodl radši vůz odstavit, aby zabránil výraznějšímu poškození motoru.
Paradoxně následně zpátky v servisu zjistil, že se varovné světlo týkalo teploty hydraulické kapaliny a motor tak byl zcela v pořádku a vůbec nebylo nutné odstupovat. To v sobotu na RZ 14 se již odstoupení stalo nevyhnutelným, neboť u vozu došlo k poruše palivové trysky. Závěrečným třetím dnem se pak Francouz prokousal celým, byť poslední dva testy podle zajetých časů evidentně nejel v úplné pohodě a bez potíží.
Debut nového vozu tedy příliš neoslnil. Na druhou stranu se jednalo samozřejmě o první ostré kilometry a tak je předčasné dělat jakékoliv závěry. Vedení týmu se navíc netajilo tím, že je to pro ně více než o soutěžení o sbírání zkušeností a testování. Nejinak by tomu mělo být na konci roku ve Walesu, kde se s novým Suzuki SX4 WRC setkáme podruhé. Za volant usedne Fin Sebastian Lindholm.